Restaurativna dentalna medicina i endodoncija

Restaurativna dentalna medicina

Cilj restaurativne dentalne medicine su zdravi, lijepi i funkcionalni zubi, što se postiže popravkom zuba ispunima i što je još važnije samim pacijentovim održavanjem oralne higijene kod kuće korištenjem četkice i pomoćnih sredstava.

Jedan od najčešćih razloga odlasku doktoru dentalne medicine je bol ili estetika što oboje može biti uzrokovano zubnim karijesom. Karijes je neinfektivna bolest tvrdog zubnog tkiva koji dovodi do njegova propadanja. Najčešće nastaje na uskom prostoru između dva zuba i teško ga je uočiti pri četkanju zubi, stoga je važno redovito odlaziti na preglede kako bi se spriječilo njegovo napredovanje.

Pomoćna sredstva za održavanje oralne higijene

Uz zubnu četkicu postoje i dodatna sredstva za poboljšano uklanjanje zubnih naslaga. Jedno od tih sredstava je međuzubna (interdentalna) četkica koja služi za uklanjanje naslaga između zubi koje klasična četkica ne može dohvatiti.

Upotrebu zubnih čačkalica najbolje je odbaciti budući da se pokazalo kako dugotrajna upotreba čačkalica oštećuje sluznicu i uzrokuje povlačenje gingive.

Vodice za ispiranje usta se preporučuju u svakodnevnoj upotrebi, no potrebno je posavjetovati se sa svojim doktorom dentalne medicine oko izbora odgovarajućeg sredstva.

Ispuni su danas najčešći oblik terapije u stomatologiji i mogu biti „crni“ ili „bijeli“.

Nekada su ispuni izrađivani od amalgama (crne plombe), ali danas, sa napretkom tehnologije stomatoloških materijala koriste se kompozitni ispuni ili ispuni u boji zuba.

Endodoncija

Endodoncija je grana dentalne medicine koja se bavi liječenjem upala korijenskih kanala. Neki od znakova da se radi o upali živca mogu biti spontana bol, pogotovo noću, prestanak boli na hladan podražaj te bol na zagriz. Još češće postoji upala živca bez ikakvih simptoma te je stoga bitno redovito odlaziti na stomatološke preglede kako bi se na vrijeme prepoznao kvar zuba.

Iako primjena implantata danas nudi mogućnost saniranja gotovo svih oblika bezubosti, i dalje se ulažu veliki napori u izliječenju zuba s upaljenim korijenskim kanalom. Uvijek je bolje sačuvati svaki zub koji ima šansu da ostane u ustima.

Suvremeno liječenje se zasniva na preciznom (strojnom) otklanajnju upaljenog (bolnog) ili umrtvljenog  živca zajedno za krvnim žilama, čišćenju i oblikovanju korijenskog kanala, temeljitom ispiranju, snažnoj dezinfekciji i preciznom zatvaranju kanalnog sustava.

U našoj ordinaciji nudimo uslugu i klasičnog ručnog liječenja korijenskih kanala kao i strojno, ovisno o slučaju.

Glavna prednost strojne obrade korijenskih kanala je u manjoj nelagodi pacijentu i bržem završetku terapije.

Dogovorite pregled -

rezervirajte svoj termin